Helpt u de zorg meer mensgericht te maken?

11 mrt

Deel uw ervaringen met ziekte en zorg met studenten van zorgopleidingen!

Stichting Hersenschudding wil graag dat de impact die een hersenschudding kan hebben prominenter op de kaart komt in de samenleving. Waaronder ook bij medici. Om die reden hebben we contact gezocht met Stichting Mens Achter de Patiënt (MAP). Stichting MAP zet zich in voor mensgerichte zorg en begint daar waar medici ook beginnen: in de opleiding. In de door hen georganiseerde onderwijsmodule Mens Achter de Patiënt (MAP) gaan studenten van verschillende zorgopleidingen in gesprek met zorgvragers. Zo krijgen de studenten meer inzicht in de brede impact die ziekte kan hebben op het leven van zorgvragers en hun naasten.

Om de zorg mensgerichter te maken, hebben we dus uw verhaal nodig! U kunt uw ervaringen met het hebben van een hersenschudding delen met studenten. Dit helpt hen, wanneer zij afgestudeerd zijn, beter begrijpen wat het voor iemand betekent om te leven met een hersenschudding.

Op dit moment wordt de module aangeboden in Limburg, Antwerpen, Breda en Eindhoven. Als u in één van deze regio’s woont en uw verhaal wil delen, nodigen we u van harte uit om zich aan te melden via: www.mensachterdepatient.nl/aanmelden/

Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op de website www.mensachterdepatient.nl. En als u vragen heeft, stuur dan gerust een mailtje naar deelnemers@mensachterdepatient.nl

Samen maken we de zorg mensgerichter!