Ervaringsverhalen

Een hersenschudding gaat meestal zonder complicaties over en het herstel duurt meestal niet langer dan een paar dagen of weken. Een meerderheid herstelt goed, maar een op de drie patiënten lukt het een half jaar later nog niet om weer te werken of studeren zoals voorheen. Zij hebben hoofdpijn, concentratieproblemen en zijn constant moe.

Helaas zijn in sommige gevallen de klachten van de hersenschudding er na maanden en/of jaren. Blijven klachten langer aanhouden dan drie maanden dan wordt het meestal geen hersenschudding meer genoemd, maar postcommotioneel syndroom (PCS).

PCS is een minder bekende diagnose en daarom willen we deze verhalen onder de aandacht brengen. Lees hieronder de ervaringsverhalen door op de link naast de foto te klikken.

Heb jij ook langer last van symptomen na een hersenschudding en wil je graag je verhaal (anoniem) delen? Dat kan!

We zijn op zoek naar mensen die willen helpen awareness te creëren omtrent PCS. Stuur een mailtje met je verhaal in max. 900 woorden en een foto (als je wilt) naar info@stichtinghersenschudding.nl.

Ik ben geen schrijver, is dat een probleem? Gebruik onze tip bij schrijven. Verdeel je verhaal in:

• 300 woorden met kop 1: Hoe liep je de hersenschudding op?
  • 300 woorden met kop 2: Hoe ging het daarna?
  • 300 woorden met kop 3: Hoe gaat het nu met je?

Een van onze vrijwilligers zal je tekst redigeren, dus maak je niet druk om schrijffouten! We plaatsen alleen verhalen na jouw goedkeuring.

We zien je verhaal graag tegemoet!