Boekpresentatie ‘Hersteld’

11 jul

Op woensdag 6 juli 2022 waren wij aanwezig bij de boekpresentatie van het boek “Hersteld, na vier hersenschuddingen” geschreven door Jeanne Roeland. Jeanne is de oprichtster van de Stichting Hersenschudding en werkt momenteel als ervaringsdeskundig professional op het gebied van PCS (Postcommotioneel Syndroom) en FNS (Functionele Neurologische Stoornis).

Onder de aanwezigheid van familie, vrienden, lotgenoten, zorgprofessionals en vrijwilligers van Stichting Hersenschudding gaf Judith Zadoks, van uitgeverij Breindok, het woord aan Jeanne. Zij bood symbolisch het eerste boek aan aan Marten Klaver, die haar begeleid heeft in haar herstelproces.

Voormalig neuroloog Marten Klaver vertelde uitgebreid over zijn werk als neuroloog, de grenzen van de reguliere geneeskunde, zijn werk als SOLK behandelaar en secretaris van Stichting Emovere.

In het boek beschrijft Jeanne op een open en eerlijke manier haar zoektocht naar hulp, erkenning en herstel na de jarenlange ernstige klachten na haar hersenschuddingen. Het onbegrip van de buitenwereld, de problemen met o.a. het UWV en haar worsteling hiermee zullen lotgenoten zeker herkennen. Dit doet ze op een persoonlijke manier, analytisch en overstijgend, waardoor het boek niet alleen van toegevoegde waarde is voor lotgenoten en verwanten, maar ook voor professionals en beleidsmakers.

Hoe Jeanne uiteindelijk patronen doorbreekt, emoties toe laat en herstelt, dat lees je allemaal in dit prachtige boek. Het boek sluit af met waardevolle tips voor lotgenoten en zorgprofessionals. Voor de liefhebbers, het boek is via deze link te bestellen.