Campagne ‘Onzichtbare Gevolgen’, doe je ook mee?

23 jun

Doe je mee met de campagne? Zodat we samen aandacht én begrip vragen voor de onzichtbare gevolgen van een hersenaandoening.

Denk je eens in dat je niet éven naar de supermarkt kan, omdat de kleinste inspanning je oververmoeid maakt. Dat een gezellig avondje uit eten, je een overdosis aan prikkels geeft. Denk je eens in wat de impact hiervan is op jóuw leven. Dat je dagelijks onbegrip ervaart omdat de gevolgen van jouw hersenaandoening onzichtbaar zijn…

Voor de ruim 4 miljoen Nederlanders met een hersenaandoening is dit vaak een dagelijkse realiteit. Ze moeten leven met overprikkeling en vermoeidheid.

De campagne in het kort

Vanaf 20 juni t/m 10 juli vraagt de Hersenstichting aandacht voor de 4 miljoen Nederlanders die vaak leven met de onzichtbare gevolgen van hun hersenaandoening zoals overprikkeling en (chronische) vermoeidheid. Dat doen we samen met bekende Nederlanders, onze ambassadeurs én supporters zoals jij!

Het doel is om meer erkenning, begrip en solidariteit voor iedereen die dagelijks moet leven met de impact van een hersenaandoening én de vaak onzichtbare gevolgen hiervan zoals overprikkeling en vermoeidheid.

Wil je meedoen aan de campane? Dat kan, op een van de volgende drie manieren:

1. Bestel het paarse ‘solidariteitslintje’ én draag het (uit)!
    Met het paarse lintje willen wij op een ludieke wijze aandacht vragen voor de onzichtbare gevolgen van een hersenaandoening. Doe met ons mee en toon je solidariteit! Je mag zelf kiezen hoe je het draagt. Even geen inspiratie? Kies dan één van de volgende opties: om je pols als een armband, om je hoofd als een bandana of aan je tas. Ben je actief op social media? Maak dan een foto van jezelf met het lintje, tag ons en voeg de volgende hashtags toe: #SamenVoorBegrip #OnzichtbareGevolgen. Dan kunnen we jouw foto op onze social media kanalen delen!
    Meer info: bit.ly/SamenVoorBegrip-Lintje
  2. Download de campagne toolkit
    Wil jij je familie en vrienden inspireren om ook te zorgen voor meer aandacht en begrip voor mensen met een hersenaandoening? Doe mee aan de campagne en download de toolkit! In de toolkit zit onder andere een voorbeeld bericht welke je op je social media kanaal kan plaatsen, handig! Op de volgende pagina lees je meer over de toolkit en hoe je deze kan gebruiken.
    Meer info: bit.ly/SamenVoorBegrip-Toolkit
  3. Wandel mee met de Hersenstichting Sunset Walk
    Op zaterdag 9 juli lopen we de Hersenstichting Sunset Walk! We wandelen samen, praten, luisteren, kijken en staan onderweg ook stil bij wat leven met een hersenaandoening voor iemand betekent. Zo zetten we samen de eerste stap naar meer bewustwording en begrip. Wandel jij mee in Noordwijk of vanuit huis?
    Meld je aan via: bit.ly/Sunset-Walk