Presentaties symposium ‘kinderen en jongvolwassenen met hersenschudding’

8 mrt

Woensdag 8 maart 2017 vond het symposium ‘Niets aan de hand toch?‘ plaats in Den Haag. Thema was kinderen en jongvolwassen met hersenschudding. Hieronder vind je alle presentaties van de sprekers:

1. Alle lezingen tot aan de pauze
  2. Aandacht voor wetenschap en praktijk – neuropsychologisch onderzoek van aandachtsproblemen (Drs. Marleen van der Wees, KNP Libra revalidatie & Audiologie, Dr. Marsh Königs Emma Kinderziekenhuis, AMC)
  3. Acquired Brain Injury-Challenge Assessment (ABI-CA) (Christiaan Gmelig Meyling, Kinderfysiotherapeut i.o., De Hoogstraat Revalidatie)
  4. Factoren voor aanhoudende klachten workshop (Olga van Zanten, GZ-psycholoog, Sophia Revalidatie)
  5. Gezonde slaap bij kinderen/jongeren, wat wel/niet doen en hoe behandel je slaapproblemen of chronische vermoeidheid? (Drs. Daniëlle Hendriks, orthopedagoog & somnoloog Centrum voor slaap en waakstoornissen HMC Westeinde, Drs. Frederike van Markus, revalidatiearts Sophia)
  6. Kenniscarroussel Stichting Hersenschudding (Voorzitter Jeanne Roeland, Stichting Hersenschudding)
  7. Nek- en hoofdpijn bij kinderen en jongeren met NAH (Steven Bos, (Kinder-)Manuele Therapie en Psychologie)
  8. Persisterende klachten en leefstijladviezen (Frederike Markus, Sophia Revalidatie en Susanne Lambregts,Revant Revalidatiecentrum Breda)
  9. Preventie van hersenletsel (Karin Klein Wolt, Veiligheid.nl)
  10. Risicofactoren na licht traumatisch hersenletsel (THL) (dr. Marsh Königs, Emma Kinderziekenhuis)
  11. Sensorische integratie bij Jongeren na hersenschudding (Roxanne van der Star, Aline Ham)
  12. Strip Manon Golfsurfers: Overspoeld door NAH
  13. SSTET: Stapsgewijs oefenen (Miriam Kooijman en Christel Rohrich, Vogellanden kinderrevalidatie)
  14. Traumatisch hersenletsel bij kinderen (Maayke Hunfeld, Erasmus MC Rotterdam)
  15. Traumatisch hersenletsel 0-24 jaar (Susanne Nijman, VeiligheidNL)
  16. Vermoeidheid en slaap: klachten en diagnostiek (Els Peeters, Juliana kinderziekenhuis Den Haag)
  17. Vermoeidheid? Verklaringen? En interventies? (Dr. A.M.E.E. Zedlitz, Universiteit Leiden)
  18. Zorgstandaard licht traumatisch hersenletsel (Sandra te Winkel, Merem)