Hersenstichting collecte

Word collectant voor de Hersenstichting en steun Stichting Hersenschudding!

Wat is de Hersenstichting collecte

Elk jaar gaan 19.000 collectanten voor de Hersenstichting langs de deuren om geld in te zamelen voor al die mensen die te maken hebben met hersenziekten en hersenaandoeningen. En dat kan iedereen overkomen, want 1 op de 4 mensen krijgt te maken met een hersenaandoening.

De Hersenstichting biedt hersengerelateerde patiëntverenigingen zoals Stichting Hersenschudding de mogelijkheid om te collecteren namens de Hersenstichting. 1/3e van het opgehaalde bedrag door collectanten van Stichting Hersenschudding gaat naar Stichting Hersenschudding. 2/3e gaat naar de Hersenstichting.

Waarom collecteren?

Bijna alle collectanten hebben een persoonlijke motivatie om de deuren langs te gaan voor gezonde hersenen. Vaak komt die betrokkenheid omdat ze zelf een hersenschudding of andere hersenaandoening hebben (gehad), of een partner, kind, ouder, vriend(in) of collega.

Lees meer over de missie en visie van Stichting Hersenschudding.

Wanneer is het en hoeveel tijd kost het?

De collecteweek vindt plaats van 27 januari tot en met 1 februari 2020. De meeste collectanten collecteren één avond. Maar een uurtje is ook al genoeg als je bijvoorbeeld een lage belastbaarheid hebt of lastig kan inschatten hoe je je voelt tegen die tijd. Je kan zelf bepalen welke dag en op die dag welk tijdstip. Overdag kan ook, maar dan zijn vaak wel minder mensen thuis, zolang het maar in die week is i.v.m. de vergunning.

Wat moet ik precies doen?

Je collecteert in je eigen buurt. In overleg met de plaatselijke coördinator stem je dit af. Je gaat langs de deuren en vraagt of mensen iets over hebben voor de Hersenstichting. Het gaat voornamelijk met cash geld. Er is dit jaar ook een QR code, zodat gevers aan de deur er ook voor kunnen kiezen de QR code te scannen en dan te betalen met hun mobiele betaal app. De donatie is eenmalig en mensen zitten nergens aan vast.

UPDATE voor collectanten (21 december): nieuwe collectanten krijgen half januari een mail van de Hersenstichting met meer informatie. Zij worden ook benaderd door de plaatselijk organisator.

Hoe en tot wanneer kan ik me aanmelden als collectant?

Als u zich wilt aanmelden als collectant vult u dan hieronder uw gegevens in. Let op: het is nog mogelijk u aan te melden tot begin januari! Alvast hartelijk dank voor uw hulp om (h)erkenning van een hersenschudding en PCS te verbeteren!

Praktische informatie

Stichting Hersenschudding stuurt je gegevens naar de Hersenstichting. De Hersenstichting verzorgt het verdere proces en bijbehorende informatie. Lees ook meer over de collecte op de website van de Hersenstichting. Let op: als je wilt dat 1/3e van jouw opbrengst naar Stichting Hersenschudding gaat, meld je dan aan via bovenstaand formulier en niet via de Hersenstichting.

Heb je je al eerder via de Hersenstichting aangemeld, en wil je dat 1/3e van jouw opbrengst naar Stichting Hersenschudding gaat? Meld je dan ook via bovenstaand formulier aan, wij zorgen dan dat dit doorgegeven wordt aan de Hersenstichting.

Ben je geïnteresseerd en heb je nog vragen? Stel ze dan onderaan deze pagina of mail naar info@stichtinghersenschudding.nl.

Wil je ons liever op een andere manier steunen? Klik dan hier voor de mogelijkheden. Onderaan deze pagina vind je ook een overzicht waar we ingezameld geld voor nodig hebben en onze mooie plannen :).

Lees hier ons privacybeleid.